Zdrowe ale tuczące

Zdrowe ale tuczące

Są potrawy powszechnie uważane za lekkostrawne i niskokaloryczne, które mogą uśpić Twoją czujność. Jesz je z przekonaniem, że dbasz o linię, a tymczasem…

Jogurty

Jogurty to królowie ukrytych kalorii. Zjadamy je bardzo chętnie, gdyż utożsamiamy je z dietami odchudzającymi. Niestety nie wszystkie są takie niewinne. Lwia część jogurtów zawiera sporą ilość cukru. Jest jeszcze jedna pułapka: niektóre jogurty zagęszczone są żelatyną, a nie poprzez naturalne działanie bakterii probiotycznych. Najlepszym rozwiązaniem jest jedzenie jogurtów naturalnych zmiksowanych z owocami. W jogurtach naturalnych light zredukowany jest poziom tłuszczu, co wcale nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż powoduje jednocześnie zubożenie ich w witaminę D i osłabia jej przyswajalność.

Ile to kalorii?

– jogurt truskawkowy: 150g – 143kcal

– jogurt naturalny: 150g + 50g truskawek – 103kcal

 

Sałatki

Zawierają dużo błonnika, witamin i minerałów oraz cennych enzymów. Jednak ich wartość odżywcza może zostać łatwo zachwiana poprzez dodanie ciężkich sosów majonezowych lub śmietanowych, a także dużej ilości serów żółtych i pleśniowych. Dlatego, aby zjadać ulubione sałatki z czystym sumieniem doprawiaj je sosami i dressingami na bazie oliwy z oliwek czy jogurtu, z dodatkiem ziół, soku z cytryny lub żurawiny.

Ile to kalorii?

– sałatka Cezar z grzankami: 534kcal

 

Batonik musli

Batoniki musli podobnie jak płatki mogą kryć sporo kalorii.To dlatego, że zawierają słodkie polewy, syrop glukozowo-fruktozowy lub cukier oraz utwardzane tłuszcze roślinne. Wybierajmy więc te batoniki, które w swoim składzie nie mają cukru a zawartość tłuszczu nie przekracza 3g na porcję.

Ile to kalorii?

– jeden baton 40g ma od 120 do 160kcal

 

Wafle ryżowe

Wafle ryżowe często traktowane są jako przekąska między posiłkami lub jako podstawa lekkich kanapek, szczególnie w dietach odchudzających. W czym więc leży problem? Pułapką nie jest sam produkt lecz to, z czym go zjadamy. Zazwyczaj jedząc coś co, uważamy za lekkie i dietetyczne dodatki. Kiedy posmarujemy wafle grubą warstwą dżemu, albo położymy na nich jajko z majonezem, nasza lekka przekąska niepostrzeżenie zamieni się w bardzo kaloryczny posiłek, dlatego rozsądek to podstawa!

Ile to kalorii?

– jeden wafel 10g to 37kcal

 

Soki owocowe i owoce

Różnorodność soków na naszym rynku jest ogromna. Niestety, większość z nich, szczególnie tych z kartonu, zawiera sporą ilość cukru. Warto czytać więc etykiety i nie dać się zwieść hasłom na opakowaniach. Sok powinien być zrobiony z owoców i nie zawierać cukru ani słodzików, dlatego najzdrowszy będzie świeżo wyciskany sok.

Jednak picie dużej ilości soków, nawet tych świeżych, nie jest całkowicie bezpieczna dla linii. Zawierają one spore ilość fruktozy – cukru prostego, który spożywany jest w nadmiarze zostanie “przerobiony” i zasili pokłady tłuszczu w organizmie. Częste wypijanie soków uruchamia mechanizmy sprzyjające tyciu.

Podobnie jest z jedzeniem owoców. Są zdrowe, dostarczają wielu cennych witamin oraz błonnika, ale jednocześnie są słodkie. Takie owoce, jak winogrona, banany, bardzo dojrzałe ananasy, gruszki oraz granaty mają duże ilości cukru owocowego i to sprawia, że jedzone bardzo często, w dużych ilościach i o późnej porze, mogą stać się przyczyną powstawania nadprogramowych kilogramów.